MOMENTÁLNÍ OPATŘENÍ COVID-19
Vážení,
v příloze Vám zasílám jménem předsedy Ing. J. Janoty informaci k četným dotazům týkajících se pořádání naháněk v souvislosti se stávajícími opatřeními vlády a nákazou COVID 19.
Informace je též k dispozici na webu ČMMJ.
Všem pobočným spolkům a klubům ČMMJ, z.s.
V Praze dne 9. 11. 2021
Č.j.: s/2021/94
V návaznosti na množící se dotazy týkající se aktuálních podmínek shromažďování osob
zejména ve vztahu k pořádání hromadných mysliveckých akcí – naháněk a honů, uvádíme
s odkazem na aktuálně platná mimořádná opatření Ministerstva zdravotnictví podmínky, za
kterých je možné tyto akce pořádat.
Pokud ke srazu účastníků a následnému posezení po skončení společného lovu dochází
v prostorách restaurace, tj. provozovny stravovacích služeb, platí, že do takové provozovny
mohou vstupovat osoby, které nevykazují klinické příznaky onemocnění COVID-19 a splňují
jednu z následujících podmínek:
a) předložení potvrzení o negativním testu RT-PCR ne starší než 72 hodin,
b) předložení potvrzení o negativním rychlém antigenním testu (RAT) ne starší 24 hodin,
c) předložení potvrzení o očkování proti onemocnění COVID-19,
d) předložení potvrzení o prodělání onemocnění COVID-19 před méně než 180 dny,
e) absolvování rychlého antigenního testu na místě samém.
Za kontrolu splnění těchto podmínek dle platné právní úpravy odpovídá provozovatel
provozovny stravovacích služeb, nikoliv pořadatel akce. To však nebrání tomu, aby se do
kontroly zapojil i pořadatel akce. Zároveň doporučujeme, aby na zákaz vstupu do provozovny
osobám nesplňujícím podmínky uvedené v písm. a) – d) byli účastníci akce předem upozorněni
např. v rámci pozvání na hon či naháňku.
Jestliže ke srazu účastníků a následnému posezení po skončení společného lovu dochází
v jiných prostorách, než je provozovna stravovacích služeb, např. v myslivecké chatě, klubovně
apod., splnění podmínek uvedených v písm. a) – d) se nevyžaduje, pokud pořadatel akce pořídí
jmenný seznam všech účastníků akce s uvedením jejich telefonního čísla a tento seznam uchová
po dobu minimálně 30 dnů. V seznamu musí být uvedeni všichni účastníci, tj. střelci, honci,
psovodi, obsluha atd.
Konání společné myslivecké akce výlučně ve venkovních prostorách není v současné době
nijak omezeno.
Doporučuji sledovat aktuální vývoj podmínek pro pořádání společných akcí.